Monday, March 23, 2009

U-WARTAWAN "AHLI POLITIK TERLALU BERPOLITIK , TUMPU MASALAH EKONOMI"





7 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. Kerajaan di Parliment selalu menjemput pembangkag bersama-sama untuk mengatasi kemelut kegawatan ekonomi negara. Saolannya adakah MP/ADUN di panggil bersama berbincang sebelum package RM60 billion diputuskan. Kalau tidak itu sebabnya pembangkang menyuarakan dengan keras masalah rakyaat.

    ReplyDelete
  3. pertamanya,saya mohon keizinan pihak administrator untuk memberi komen tentang isu ini walaupun telah terlewat dari masanya.
    pertama, yang boleh di lihat dari perkara ini, seolah-olah pemimpin negara kita mengabaikan urusan ekonomi yang sedang menghadapi krisis gara-gara sibuk menguruskan PR Kecil di 3 kawasan dan Perhimpunan yang telah di rancang dari awal lagi.

    Mana tidaknya, isu politiklah yang sering di ketengahkan oleh media massa utama malaysia, jika nak di bandingkan dengan isu mengenai ekonomi yang di urus kendali oleh pemimpin negara kita.

    Saya bukan ahli politik, tapi seorang rakyat malaysia yang sah kewarganegaraannya,berpandangan bahawa ahli politik di negeri kelantan kebanyakannya sudah lama celik untuk menangani masalah ekonomi untuk
    rakyat.

    walaupun kelihatan negeri tersebut kurang maju, namun, perlaksanaan dinar emas oleh menteri besarnya sendiri dan sekarang bermula pula penghasilan dirham merupakan 1 langkah proaktif membantu rakyat memulihkan kembali taraf ekonomi mereka walaupun di perlekeh sesetengah pihak.

    Tanpa di sangka-sangka, negeri ini, diam-diam menanggung hutang paling sedikit dengan kerajaan persekutuan jika di bandingkan dengan negeri-negeri yang lain.

    Hal ini secara tidak lansung menafikan kenyataan bahawa ahli politik terlalu berpolitik, tidak tumpu masalah ekonomi.

    Malah sebenarnya politik beerti menguruskan.Bererti ahli politik yang benar-benar niatnya untuk berpolitik tidak akan mengabaikan cabang pengurusan ekonomi untuk rakyat jelata malah mengurusnya dengan adil tanpa mengutamakan kepentingan diri.

    Saya ingin melontarkan cadangan, lebih bagus jika iklan rancangan seumpama ini di perhebatkan lagi, melalui seluruh saluran astro yang lain dan saluran media prima atau akhbar sendiri supya revolusi ke arah minda kelas pertama dalam kalangan rakyat benar-benar berlaku.terima kasih.

    Izinkan saya untuk mengambil kata-kata u-wartawan tentang tujuana blog ini,"Meriahkan dunia kewartawanan negara dengan menjadi wartawan rakyat kami. Pandangan anda adalah suara rasa anda" dan saya berharap hasrat murni program ini berjalan dengan baik dan selamat bekerja dengan telus dan ikhlas menyampaikan kebenaran. syabas ASTRO AWANI!!

    ReplyDelete
  4. Ekonomi tidak stabil apabila politik kotor digunakan oleh sesetengah pihak, kadar korupsi yang tinggi juga membuatkan pelabur asing (FDI) kurang berminat untuk melabur di Malaysia.

    mullahkane.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Saya merasakan FORMULA terbaik dan terbagus buat DSN untuk memenangi hati Rakyat d Negara ini dengan cara mendekati Rakyat d seluruh Negara dengan PERASAAN yang IKHLAS d samping MEMBENTERAS dan MERUBAH apa yang d PINTA/KEHENDAK rakyat Negara ini d lihat dari sudut Positif walaupun kita terpaksa merelakan kesakitan perasaan/hati kita. Sebagai Pemimpin berpengelaman Veteran walau berusia Muda DSN bisa mengunkapkan dan menterjemahkannya secara realiti...DSN jangan terkongkong oleh Pemimpin kanan UMNO@BN. Sepertimana cerita dulu2 bagaimana Sultan d sebuah Negeri Pemerintahannya keluar dari Istana dengan menyamarkan dirinya dan mendampingi Rakyat dan DSN pasti mengetahui apa sebenarnya permasalahan yg Rakyat Deritai sebenarnya.Apakah SULIT bagi DSN berbuat sedemikian? Jika saya seperti dia saya akan berbuat ke setiap Negeri d dalam Negara ini....Ikhlas dari saya untuk DSN....

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  7. saya sokong topik ni...
    ahli politik patut menekankan isu global bersama..
    bukan patut menyalahkan antara satu sama lain..
    menegur utk kebaikan bersama. bukan untuk menjatuhkan reputasi seseorang apabila dalam parlimen.. kita sebagai pemimpin patut berubah sikap. dan menekan masalah isu global bersama.
    tidak rugi rasanya kalau pemimpin kita bersikap begitu.. kerana pulanganya tetap akan kembali pada pemimpin itu sendiri.

    ReplyDelete